Krkonoše

Blog

Premantura

Chorvatská Istrie

S přítelem a oběma chlupáči jsme vyrazili na naši první společnou dovolenou. Ačkoliv jsme se oba nejdříve shodli na cestě do Itálie, naše cesta nakonec nabrala trochu jiný směr. Vysněná oblast Cinque Terre, oblast několika malebných městeček pod Janovem, se začala po důkladnějším hledání informací jevit jako nevhodná volba na trávení času se psy (v tomto mě možná někdo z vás vyvede z omylu). Navíc moje dřívější zkušenosti s italskými řidiči nechovám zrovna pozitivně v paměti, proto jsme zvolili, jak jsme se v prvních chvílích domnívali, bezpečnou variantu. Po vzoru mnoha jiných Čechů jsme zamířili na Jadran, konkrétně na chorvatský poloostrov Istrie.

S ohledem na pracovní záležitosti bylo datum dovolené stanoveno od 18. do 24. června. Tento předprázdninový termín byl nakonec velmi příhodný. Již jsme totiž potkávali na mnoha místech poměrně dost turistů, proto si cestu sem v hlavní turistické sezoně nedovedu moc představit. Také jsme ale na mnoha místech byli úplně sami a troufám si tvrdit, že o některých z nich turisté ani nevědí. Rozhodla jsem se o ně s vámi podělit v příspěvcích jednotlivých dnů z dovolené.

Vyráželi jsme autem z Prahy před šestou hodinou ranní. Byla sobota a velmi mírný provoz bez kamionů nám vyhovoval. To se naopak nedalo říct o zpáteční cestě, která připadla na čtvrtek a přehoupla se do pátečních brzkých ranních hodin.

První zastávku jsme měli kousek od rakouských hranic, na benzinové pumpě, jelikož jsme museli koupit dálniční známku, abychom urychlili průjezd Rakouskem. Taky jsme museli dělat častější zastávky nejen kvůli protažení nohou našich, ale i psích. A také kvůli pití. Ty probíhali na pumpách a odpočívadlech. Hlavní jídlo jsme jedli v McDonalds u slovinského Mariboru. Možností je na trase Praha – Brno – Vídeň – Graz – Maribor – Lublaň – Dragonja – Pula poměrně dost. Navigace udávají cestovní čas v délce kolem devíti hodin. My však k apartmánu v Pule, kde jsme byli ubytovaní, dorazili kolem šesté hodiny večer, tedy po zhruba dvanácti hodinách cesty.

Pro cestu zpět z Istrie jsme naopak z Puly zvolili cestu zpět do Prahy se zastávkou ve slovinském Bledu přes rakouské hory a vesničky. Konkrétně nás navigace vedla přes slovinský Tržič do rakouského Ferlachu, Klagenfurtu am Wörthersee a dále Trieben, Liezen, Linec až do Českých Budějovic a dále do Prahy. Nevím proč se nás navigace rozhodla takto povozit, ale cesta to byla na pohled moc hezká. Ovšem byla velice skoupá na možnost zastávek a občerstvení. To jsme podcenili. Navíc tento přechod mezi Slovinskem a Rakouskem leží v horském průsmyku a co si člověk v serpentinách nastoupá, to si v ještě větších serpentinách sestoupá. Také to byl jediný hraniční přechod, kde po nás chtěli doklady.

ITINERÁŘ DOVOLENÉ

My jsme na naší chorvatské dovolené strávili dohromady šest dní. Pro někoho málo, pro nás to bylo až moc. I tak jsme si ale každý den našli něco nového k objevování i kochání. Jen pro příště víme, že ačkoliv je pro někoho dovolená u moře odpočinková, my od této chvíle budeme odpočívat jen aktivně. Válení pro nás není!

SOBOTA 18.06.2022

Prakticky celý den jsme strávili na cestě. Nicméně večer jsme prošli částí města Pula k hotelovému resortu, ve čtvrti Verudela, kde se nachází veřejnosti přístupná pláž, kde lze využít i nafukovací atrakce na moři. Ty nám však kvůli chlupáčům zůstaly zapovězeny a moře jsme okusili o kousek dál, atrakcím na dohled. K mému zděšení však za přítomnosti mořských ježků.

NEDĚLE 19.06.2022

Druhý víkendový den patřil procházce po městě Pula, kde jsme byli ubytovaní. Odpoledne jsme popojeli kousek od města Premantura do parku Kamenjak, na jihu Istrie, kde jsme si užili pěknou přírodu, moře, výhledy i západ slunce.

PONDĚLÍ 20.06.2022

V pondělí jsme zamířili do necelé hodiny vzdáleného města Rovinj. Kromě procházky po městě jsme zvládli smočit nohy v moři s výhledem na toto krásné městečko. K večeru jsem pak nasadila turistické boty a sama se vydala ještě jednou objevovat krásy Puly.

ÚTERÝ 21.06.2022

Jelikož jsme již měli měst a lidí ve vysokých letních teplotách až až, zvolili jsme pro tento den procházku v přírodě. Autem jsme popojeli do Pomeru, odkud jsme pěšky přešli most na druhou stranu zálivu a z protějšího kopce si vychutnávali výhledy, následujíc místní křížovou cestu. Později odpoledne jsme pak vyrazili na průzkum druhé části poloostrova Verudela.

STŘEDA 22.06.2022

Poslední dovolenkový den u moře jsme si chtěli užít a vyrazit na procházku kolem nějakých pěkných pláží poloostrova Istrie. Bohužel byla primární zkušenost od představ diametrálně odlišná. Nakonec se ale situace obrátila a my jsme přece jen našli asi jedno z nejkrásnějších míst ke koupání, jaké jsme měli možnost vidět.

ČTVRTEK 23.06.2022

Ve čtvrtek ráno jsme museli předat klíče od apartmánu a pro plánovanou zastávku ve Slovinsku jsme si vybrali městečko Bled, kde jsme si užili asi tříhodinovou procházku okolo jezera. Kolem čtvrté hodiny odpoledne jsme sedli do auta a vydali jsme se na cestu k domovu.